800 medarbejdere til firmafest

I september måned inviterede dansk virksomhed alle medarbejdere fra hele landet til en dag med spændende aktiviteter og et brag af en fest om aftenen. Årets fest skulle være noget HELT særligt og i den forbindelse blev de kreative og idérige eventkoordinatorer fra World of Adventure sat på opgaven om at specialdesigne denne fantastiske medarbejderdag.

En lokation der kunne rumme alle 800 deltagere

Hele arrangementet blev afholdt i og omkring bygningen DOK5000 på Odense havn. Her var der rigeligt med plads og mulighed for at lave mange aktiviteter, hyggelige loungeområder og udnytte havnekajen. En perfekt lokation, idet medarbejderne kom fra hele landet. De blev hentet i busser og kørt direkte til årets firmafest i Odense.

Fokus på hygge og forplejning ved ankomst

Da medarbejderne ankom til DOK5000, stod World of Adventures instruktører klar med et super hyggeligt loungeområde. Medarbejderne blev mødt med lækre frisksmurte sandwichs, Peter Larsen kaffevogn og en bar med sodavand og kolde fadøl; naturligvis Odense pilsner. I loungeområdet var der borde og bænke, hvor man kunne sætte sig og spille kort eller rafle til lyden af DJ´ens fede musik. Da kaffen var drukket, sandwichene spist og den lille sludder med en kollega fra en anden afdeling var veloverstået, gik medarbejderne ud til aktivitetsområdet.

Vilde action aktiviteter og rolige, fordybende workshops

Aktivitetsområdet bød på intet mindre end 12 forskellige områder og aktiviteter fordelt på havnekajen. Nu var det tid til at konkurrere mod kollagerne i Laser-lerdueskydning, bowtag, minigolf, rodeotyr eller bueskydning. Man kunne også udfordre hinanden i 40 meters rappelling ned fra en høj havnesilo eller lave en rigtig grønlændervending i en havkajak.

Mulighederne var mange og adrenalinniveauet højt, men der var selvfølgelig aktiviteter for alle. Til dem der var lidt mere rolige, kreative og havde lyst til fordybelse og hygge, kunne vi tilbyde en lækker chokolade-workshop, en sjov og højlydt gospel-workshop eller muligheden for at finde sin indre Picasso frem og sætte sine smukke penselstrøg på det store fælles maleri.

På et dejligt grønt areal var der et udvalg af sjove Garden Games, bl.a. Kongespil, petanque, kroket og stigegolf. Her gjaldt det om at holde tungen lige i munden og sigte rigtigt for at blive firmaets stormester i Garden Games.

Sidst men ikke mindst kunne vi for de eventyrinteresserede tilbyde en guidet tur rundt i H.C Andersens Odense via tablet. Deltagerne fik udlevet en tablet med en skræddersyet eventyrtur, hvor man blev fortalt historier, skulle quizze og besøge historiske steder i Odense.

Ovenpå den aktive dag var der mulighed for omklædning og tid til at ’freshe up’, inden den store fest om aftenen. I en nabohal var der indrettet opdelt herre- og dameomklædning, hvor der var spejle, vaskefade, håndklæder m.m. Da omklædningen var veloverstået, var det for alvor tid til at feste.

Årets firmafest med show og underholdning

Kl. 18 gik dørene op til den store festsal, hvor der var dækket smukt op til 800 personer. De 135 borde var dækket med hvide duge, røde roser, levende lys og foldede servietter. Medarbejderne blev budt på en perlende velkomstdrink til lyden af et festligt stormporkester, der trommede på skraldespande, nedløbsrør, diverse dimser og dingenoter.  Alle stod og rokkede med i takt til kendte melodier, indtil stormporkesteret brat stoppede.

Lyset gik ud og salen var mørklagt i 2 sekunder, indtil et spot rettet mod scenen pludselig tændte. I midten af den kraftige lyskegle stod firmaets direktør; han holdte en tale for alle sine medarbejdere og bød dem velkommen. Han gik fra scenen og ned på gulvet, hvor han stillede sig midt i lokalet, hvorefter salen igen blev mørklagt i 2 sekunder. Spottet blev rettet op i loftet og til alles store overraskelse kom der en tissiue-kunstner ned fra loftet. Hun svingede sig i lange, store stofstykker og slog kolbøtter på en yndefuld og smuk måde. Da hendes show var færdigt, kom hun ned på gulvet og skænkede direktøren et glas champagne. Medarbejderne klappede højlydt og var begejstret over det imponerede show.

Bedst som de troede, at showet var slut, og det var tid til at sætte sig til bords, blev de endnu engang overrasket over, at salen blev mørklagt. Efter de 2 sekunders mørke tændte spottet endnu engang og var nu rettet mod et højt scenepodie i hjørnet af salen. Lyden fra en høj bas spillede ACDC, og der stod en guitarist med langt hår, lædervest og bar overkrop og gav den max gas omgivet af kæmpestore Marshall højtalere. Han spillede det ene fede rocknummer efter det andet og fik hele salen til at rocke med. Guitaristen stoppede sit show og spottet blev rettet mod dansegulvet, som i mellemtiden var blevet indtaget af en gruppe breakdansere. De begyndte nu at springe rundt på gulvet og udøver dance moves, som var vildt seje og imponerende. Danserne dansede langsomt mod udgangen og spottet blev endnu engang rettet mod scenen. Her stod aftenens konferencier, som udbrød: Velkommen til årets fest og velbekomme!

En lækker festmenu som bragte stor glæde

Medarbejderne satte sig til bords, hvor de blev præsenteret for en lækker forret med hjemmerøget lakseroulade på babyspinat med rogncreme og hjemmebag. Der blev serveret iskold hvidvin og for dem som hellere ville have noget andet, var baren nu åben. I baren blev der tilbudt øl, vin, vand, drinks og cocktails ad libitum.

Efter forretten fortsatte det imponerende show rundt omkring i den store festsal og medarbejderne blev bl.a. underholdt af en sangduo, der sang romantiske kærlighedssange som fik hjertet til at slå en ekstra gang. Der kom efterfølgende en trapezkunstner og svingede sig yndigt i en gynge fra loftet og lavede kunstnere, som man ikke troede var muligt for en menneskekrop. Hele showet blev afsluttet med et lykkehjulsshow, hvor nogle heldige medarbejdere kunne komme op og dreje en omgang på hjulet og måske være den heldige vinder af en krammebamse, en kæmpe plade chokolade eller en spritny toiletbørste. Der blev drejet og drejet på hjulet, og alle de herlige gevinster blev delt ud til medarbejderne.

Showdel nr. 2 var nu ovre og det blev tid til hovedretten, som var en overdådig festbuffet. Her var bl.a. langtidsstegt oksefilet, farseret unghanebryst, braiseret lam, forskellige salater, kartoffeltærte, rodfrugtepure, svampecreme og rødvinssauce. Der var lavet 5 store buffeter rundt omkring i festsalen, og der var stor begejstring for alt den lækre mad.

Underholdning der fik alle medarbejderne op af stolene

Efter hovedretten spillede DJ’en op til dans, og dansegulvet blev indtaget af festglade medarbejdere, der nu trængte til at komme op og bevæge sig lidt. Midt i den festlige stemning indtog konferencieren scenen og bad folk om at give en kæmpe hånd til Mads Langer, som herefter indtog scenen. Der blev klappet, jublet og sunget med på Mads’ velkendte numre. Koncerten varede en halv time.

Efter koncerten var det tid til at pleje sukkertrangen, der havde hobet sig op - det var tid til dessert! Desserten blev også serveret fra buffeten og bød på gammeldags æblekage, brownies, vaniljeis, bærsorbet og frisk frugt. Den søde tand blev stillet og konferencieren indtog endnu engang scenen og bad folk om at ”gi et smil” og tage varmt imod Wafande.

Wafande indtog scenen og fik alle folk op og danse til lyden af hans glade tekster og reggae rytmer. Medarbejderne nød koncerten, dansede og smed armene omkring hinanden. Stemningen nåede her sit højdepunkt!

En dejlig afslutning på en dejlig dag

Efter midnat blev der serveret gode gammeldags hotdogs med røde pøler og rå løg - erfaringen viser jo gang på gang, at natmad ikke skal være så kompliceret eller moderne! Hotdogsene bragte glæde blandt de dansende medarbejdere, som trængte til lidt energi, inden turen atter gik hjemad igen og festen sluttede. Da festen nåede til vejens ende, stod World of Adventures instruktører klar til at udlevere jakker og nøglekort i garderoben. Der var nemlig booket hotelovernatning for de medarbejdere, der ønskede at tilbringe natten i Odense. World of Adventures instruktører stod også klar ude foran og hjalp medarbejderne i de rigtige busser og vinkede farvel.

World of Adventure stod for alt det praktiske

Det var ønsket, at denne fest skulle lidt ud over det sædvanlige, og der måtte ikke mangle noget. Det var vigtigt, at medarbejderne fik en fantastisk oplevelse og en mindeværdig dag og aften - her med fokus på god mad, shows, spændende kunstnere og aktiviteter for alle. Derfor blev World of Adventures eventkoordinatorer sat på opgaven, som bestod i at planlægge, koordinere og afvikle arrangementet, ligesom World of Adventure samtidig stod for alt kontakt til diverse leverandører, herunder catering, teknikere, showfolk mm. Dette betød at kunden samtidig kunne koncentrere sig om sit eget arbejde og nyde dagen.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Skræddersyede events

Med udgangspunkt i jeres ønsker for eventet skræddersyer vi eventet ned til mindste detalje og sikre en gnidningsfri afviklingen, så I kan koncentrere jer om at deltage og at være sammen med jeres kollegaer.

Planlægning & Design

For os er to events aldrig ens og med vores mange års erfaring har vi altid mange  ideer og muligheder i spil når vi sparre med jer om jeres ønsker. Når vi er nået til enighed om temaet og rammerne for eventet designer og planlægger vi eventet til mindste detalje.

Image

"Succesfulde events baseret på over 25 års erfaring og ekspertise"

World of Adventure

Modtag et uforpligtende tilbud










"Vi har igennem de sidste 25 år skabt over 4.500 vellykkede arrangementer. Vi sætter en ære i at skabe smil, glæde og resultater ved hvert eneste arrangement, stort som småt."

World of Adventure A/S